Monday 15 April 2013

Film Review -Amelie by Eric D. Snider (LEE LI WEI)









Film Review

Amelie (French) by Eric D. Snider

Released: November 2, 2001

Directed by: Jean-Pierre Jeunet

Cast: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz


AMELIE! Ini bukan sebuah filem yang biasa. Ini adalah sebuah filem seni. Filem ini terdapat beberapa seks, tetapi saya rasa ini adalah agak sesuai untuk tahun matang 12 tahun. Tentang filem ini, saya perlu menonton lebih satu kali sebelum mendalam untuk memahami plot kandungan cerita dan ungkapan pelakon. Filem ini adalah fantasi dan romantis.




Amelie!!! Sekarang, ramai orang bernama Amelie. Tetapi filem ini, Amelie (Audrey Tautou) seorang berani yang membesar dalam sunyi. Apabila dia umur 24 tahun, dia tinggal tidak jauh dari bapa penuaan beliau, bekerja sebagai seorang pelayan di kafe dan membiarkan hidup slip bersama-sama leka. Beliau tidak menghadiri sekolah yang sama seperti kanak-kanak lain. Di mana dia menghabiskan banyak masa di dalam biliknya untuk membangunkan imaginasi berminat dan kehidupan fantasi yang aktif. Jadi, saya rasa filem ini mempunyai mesej yang hebat tentang sedikit aneh dan sangat menyeronokkan.




Nino (Mathieu Kassovitz)  bekerja di sebuah kedai lucah tetapi tidak akan datang sebagai kejutan jika dia anatomi yang tidak betul, dan dalam masa yang lapang beliau kerokan untuk dibuang pics foto-gerai. Taksub dengan gambar seorang lelaki botak masam-cari, Nino menganggap kedalaman adalah di bermain: Bolehkah lelaki takut semakin tua, ingin meninggalkan sekeping dirinya di sebalik mana-mana dia pergi? Tidak, ini bukan yang mendalam, kerana jika visual Jeunet adalah semua daging dan kentang, naratif beliau adalah kacang dan lobak merah. Dalam filem ini mempunyai mesej yang hebat tentang cinta dan kehidupan mereka.




Manakala Amandine ibunya (Lorella Cravotta) meninggal dunia dalam kemalangan yang aneh apabila Amelie lapan tahun, dan bapanya Raphael (Rufus)  seorang doktor dengan memberikan pelukan tiada atau mencium beliau dan menyentuh dia hanya semasa pemeriksaan. Bapanya mempunyai hubungan terhad dengan dia, sejak kehadirannya seolah-olah membuang hatinya ke gear yang tinggi.




Apabila Amelie mendapati kotak mainan lama di apartmen beliau, dia kembali kotak itu kepada bekas pemilik, iaitu Mr. Bretodeau (Maurice Benichou) menghantar kepadanya pada angan-angan kanak-kanak. Amelie berkawan dengan Dufayel (Serge Merlin), seorang artis tua yang tinggal berhampiran tulang yang begitu rapuh, terima kasih kepada penyakit langka, bahawa segala-galanya di flat beliau mesti berpad untuk perlindungan beliau. Dan Amelie memutuskan seseorang telah melangkah ke kehidupan Nino (Mathieu Kassovitz), kerani kedai video dewasa kesepian dan sambilan karnival hantu menunjukkan hantu yang mengumpul gambar yang ketinggalan di gerai foto sekitar Paris.




Kesimpulannnya, ini adalah satu letupan kebahagiaan filem tulen, lucu, cinta imaginatif dan menyeronokkan surat romantis dalam kita semua, berasa pengalaman tontonan yang baik. Dan filem ini juga tanpa mengira genre, ini adalah sebuah filem yang paling indah dan menarik saya telah melihat. Dedikasi kepada perincian dalam set, bahasa, dan watak-watak boleh dengan mudah terlepas pandang apabila terganggu prestasi sangat halus Audrey ini. Tidak hairanlah filem ini dapat anugerah! Dan ini adalah disokong oleh pelakon berbakat sama membuat ini adalah untuk filem yang hebat yang masih boleh membuang pemanasan jantung pada anda setiap kali anda menonton. Saya akan memperkenalkan filem ini kepada kawan-kawan saya. Jika saya nampak novel Amelie di kedai buku, saya akan membeli untuk menyimpan sebab ini adalah sebuah filem yang sangat bagus. Dan saya akan mengucapkan terima kasih kepada Profesor dengan memperkenalkan kami filem ini yang baik!  Sebagai kesimpulannya, ini adalah filem yang berjaya! Amelie, BAGUS!!







No comments:

Post a Comment